Mitt fina 85-års kalas.

Jag fyllde 85 år i februari, men var då sjuk så jag måste vänta med kalaset ett tag. Anne-Sofi, min dotter sade du kan få ha kalaset hos oss, de hade flyttat in i ett nytt hus, och skulle jag bjuda alla skulle det bli trångt hos mej. Sagt och gjort hon och jag börja förberedelserna till mitt kalas, inbjudan skickades ut till alla mina kära i familjen. Vi inhandlade de mesta i mat, dricka, tårtor och baktillbehör. Vi skulle grilla korv och Gotte lovade mej att det skulle han fixa. Dagen D kom alla så när på fem vuxna och två barnbarnsbarn kom inte, de övriga 21 vuxna och sex barnbarnsbarn kom. Alla hade presenter och blommor med, oj vad jag blev uppvaktad. Vi började med ett glas bubbel barnen fick Jorgubbsbubbel alla skulle skåla med mej det var så roligt att se alla barn, barnbarn och barnbarnsbarn , en del har jag inte sett på ett år, det blir så när man är en stor släkt. Gotte börja grilla och vi pratade med varandra jag gick runt och prata med alla mina kära och barnen lekte för fullt. Så åt vi korv med bröd och läsk det smakade så bra, solen sken så vi kunde sitta ute och på glasverandan. Fåglarna kvittrade och det var så trevligt . Så blev det kaffe och Anne-Sofi hade bakat tre sorters kakor och Kerstin hade bakat kladdkakor, bullarna hade jag bakat själv 50 st och de gick åt allihopa, kakorna försvann också fort, det betydde ju att det smakade bra. Så kom tårtorna fram två fina tårtor som jag beställt på maxi Ica och de var också så goda. Barnen fick fiska vi satt opp ett lakan mellan en dörr och så fick de ett spö att kasta över lakanet det satt en nypa i änden och Anne-Sofi stod bakom och satte på en påse med lite godis och en leksak, det blev så populärt. Jag var själv på kalas när jag var liten och vi hade fiskdamm och även mina barn och barnbarn har haft det på sina kalas. Efter några timmar började gästerna åka hem de hade långa vägar att åka, dottern Annelie m fam. bor i Falun och dottern Kerstin m fam. i Skutskär så det tar några timmar att åka hem. barnbarnen Marcus, Mattias och Micke med fam. bor i Västerås.. Ja det var en dag att minnas kanske den sista riktiga fästen, som jag kunde ha man vet inte hur det ser ut om ett år. Nöjd med min dag skjutsade Micke m fam. hem mej. Tack till alla som kom och gjorde min dag till ett fint minne.

Kommentera här: