Reumatisk Muskelinflamation.

Vi är nu inne i Mars månad, jag undrar vad tiden tar vägen. I november låg jag på Lasarettet för min onda rygg, min sänka steg till 200 jag var så sjuk och Läkarna kunde inte fatta vad som låg bakom. Men det visade sig att jag hade fått Reumatisk Muskelinflammation, som äldre damer kan få. En sjukdom som läker ut om man har tur efter något år eller sitter i tre till fyra år. Ja nu har jag ätit kortison i tre och en halv månad med början med sex om dan och nedtrappning, är nu på 2,5 tabletter. Under denna tid har jag mer eller mindre varit borta från allt, alla mina aktiviteter ( minst fyra i veckan) har inte haft någon ork alls, ben och fötter svällda och armar o ben som gelé. Jag måste tvinga mej till allt med påföljd när jag tar i lite, tex lagar mat, hänger tvätt eller det minsta ansträngande sköljer det över mej som en hink vatten som rinner ner på hals och axlar. Ska så var sägs det, mycket jobbigt. Ska träffa Reumatologen den 6 mars få se vad hon säger efter massor med prover, som jag tagit för en tid sedan, hoppas nu att
det gått åt rätt håll och jag fårtillbaka mina krafter. Det konstiga är att man kan ställa om sig , acceptera att inte gå ut varken handla eller umgås med folk, utom spela kort det har jag gjort iaf. Men jag drar mej för allt, är rund som en boll i ansiktet av kortisonet, men det ska ju gå ner nu om jag får sluta med dem. Ser fram mot våren så jag får börja arbeta opp konditionen för det har jag ingen har mest suttit och tittat på TV och Netflex tur jag har det. Nu måste det till fin väder så jag kan ut och promenera varje dag, börja gå runt huset först och utöka undan för undan. Så förhoppningsvis kommer allt att ställas tillrätta igen.

Kommentera här: