Kärt besök

I helgen hade jag besök av min yngsta dotter Kerstin, vi umgicks och åt gott och drack lite kava. Men så fick jag städat och plockat i lägenheten, som jag inte har orkat tagit tag på några månader. Min sjukdom Muskelreumatism har inte blivit bättre sedan november, jag äter kortison och är nu nere på 2,5 om dagen, började med 6 st, 5 mg.. Dagarna blir långa när jag inte orkar göra så mycket, musklerna är inflammerade och det finns ingen ork i dem, men håll ut sade Läkaren, ett år till får du äta kortison då hoppas jag det läkt ut. men det kan ta 1 - 4 år innan det läker helt .inte så roligt att höra. Det jag saknar mest är min roliga aktiviteter som jag hade 3 -4 ggr i veckan i bland mera saknar mina vänner så klart. Nu hade jag lite sällskap några dagar det var så roligt, vi var ut och shoppade lite, men jag blev så trött så jag fick leta på en stol i affären och sätta mej på så fick Kerstin handla, lite till mej och till sej.. Det blev en hel del,,en fin matta till köket t.ex. Lunchen intog vi på MD det smakade gott. Så torkade Kerstin golvet i köket och den gamla mattan kastade vi, det blev så fint och rent i alla vrår. Julsaker dukar m.m. hamnade där de ska ligga till nästa jul, det kändes skönt att allt var på plats. På kvällen var det stor Mello fest vi fästade på räkmacka och lite vitt, go efterrätt chokladmousse med grädde och blåbär o hallon mums vad gott, ja vi tyckte att rätt låt vann, Benjamin Ingrosso. Ja dagarna går fort så det blev söndag em och efter lunch så åkte Kerstin hem till Skutskär, det blev så tomt, men så är det var och en har sitt och hon har stor familj som väntade på henne så klart, så lilla chakira som blev så glad när hon kom hem. Jag tittade på TV på kvällen och så går dagarna som vanligt till nästa gång.

Kommentera här: