vardagen

Ja då äntligen har vardagen kommit tillbaka, ganska skönt och veta vad dagarna ligger i almanackan utan en massa röda dagar. ja det gäller mej, alla arbetande och skolbarn tycker det är underbart, så klart med röda dagar.
Jag frågade mitt barnbarnsbarn 7 år gammal, första långa lovet, "Är det skönt med jullov", "Ja då får man sova på morgnarna, jag sover till nio".Så är de.tyckte väl själv det med .
Det har varit en bra helg för mej med, dagen före julafton åkte jag till Anne-Sofi och Gotte och var där till julaftonskvällen. Där fick jag god julmat och träffade tre av mina barnbarn med familjer barnbarnsbarnen var så snälla och lekte hela tiden. så kom tomten med massor av paket . Gottes far var också med så det blev fyra generationer, som samsades på jul. jag trog Färdtjänst hem på julaftonskvällen och då var jag så nöjd att åka hem till mej.
På juldagen kom Anne-Sofi, Gotte och hans far till mej på kaffe , vi började med en Ozo 12:an inte dumt alls.Vi pratade resor är sugna att åka bort nästa jul.
Annandagen kom Lena och Kristina från Stockholm, det blev lunch
köttfärslimpa och potatis vilket togs glatt emot efter all julmat. Vi åkte vidare till Anne-Sofi o Gotte, de ville se nya huset, som de flyttat in i för en månad sedan.Det hare byggt ute på landet med Hjortar som kommer opp från skogen vilken idyll.
De fortsatte till Stockholm och så blev det tomt men tur jag har TV -en.
Nyårsafton var vi några tanter, som var bjudna till Birgit där vi frossa i räkor hallonpaj så trevligt.Färdtjänst hem på kvällen och allt gick bra.
Ja det fortsatte, på nyårsdagen kom yngsta dottern Kerstin och hennes yngsta tjej Emili, då blev stugan full igen vi drack en flaska bubbel och fläskfile en gammaldags efterrätt Cocktailbär och grädde . Dagen efter fyllde Anne-Sofi år och vi åkte dit och överraskade henne, hon blev så glad visste inte om det. Hennes tre pojkar kom dit med familjer så det blev lite liv i huset.
Så tredje januari reste de hem, det blir tomt efter en tonåring hon håller igång på ett sätt så man blir lite uppspelt, och Emili är så för sin mormor, kramar och pratar om framtiden, hon är så förståndig. Hon använder ett vokabulär så jag blir förskräckt ibland, märks att hon studerar, tar studenten i juni.
Ja så blev jag rejält förkyld på kuppen, men det var det värt så många nära och kära, som jag fick träffa denna jul och nyårshelg .

Kommentera här: